Jom Bersama Hamas & Rakyat Palestin

Jom Bersama Hamas & Rakyat Palestin

Jan 3, 2010

Berita Menggembirakan Di Penghujung 2009 ...dan Awal 2010

Assalamualaikum wm wbkh kepada semua pengunjung ...

myspace comments

Di penghujung 2009, kami menyaksikan beberapa kes kematian induk dan anak di ladang kami.. di mana kebanyakannya adalah akibat kecuaian dan kelalaian kami sendiri. Di samping kes-kes yang menyedihkan itu, penghujung 2009 juga sebenarnya merupakan bulan yang sangat menggembirakan bagi kami di Assakinah Agro Farm. Bermula awal Disember, kumpulan induk yang sedang bunting akhir mula menceriakan ladang kami dengan dengan kumpulan penghuni baru... anak-anak kambing hasil keluaran ladang kami.....Alhamdulillah.
layouts myspace

Di sepanjang bulan Disember 2009, ladang kami menerima kedatangan anak-anak baru sebanyak 14 ekor (3 ekor darinya mati), manakala 2 ekor lagi lahir di hari pertama 2010, seterusnya diikuti oleh 5 ekor lagi pada hari semalam, 2 januari 2010. Terdapat berpuluh-puluh ekor lagi induk yang sedang bunting akhir dan kami menjangka akan terus menerima kehadiran  cahaya mata baru di sepanjang bulan Januari dan Febuari ini....InsyaAllah.

Di samping itu, induk-induk yang telah habis pantang dan telah diceraikan dari anak-anak pula, telah dan sedang menempoh proses mengawan, juga bermula Disember 2009 hingga kini.
myspace backgrounds images

Kami berazam untuk meningkatkan pengurusan ladang kami agar dapat mengurangkan kadar kematian serta meningkatkan  kadar tumbesaran anak-anak ini, sekaligus meningkatkan kualitinya...

Laa haula..walaa quwwata illaa biLLaah...

No comments: