Jom Bersama Hamas & Rakyat Palestin

Jom Bersama Hamas & Rakyat Palestin

Jan 31, 2010

MUSIM KELAHIRAN PENGHUNI BARU.... JUMLAH TERKINI 33 EKOR

Assalamualaikum wm wbkh kpd semua pengunjung...
sudah agak lama saya tidak membuat sebarang posting dalam blog ini. Sebenarnya saya agak sibuk dalam sebulan dua ni dengan projek penternakan terbaru saya. Memandangkan operasi ladang kami kini sudah agak stabil, saya merasakan sudah tiba masanya untuk saya mencuba suatu bidang baru....  iaitu penternakan ikan hiasan arowana. Saya merasakan bidang ini sangat perlu saya ceburi demi untuk mendapat pulangan kewangan yang lebih cepat. Ini memandangkan projek penternakan kambing merupakan projek jangka panjang dan memakan masa yang agak lama untuk memperolehi pulangan yang 'significant'. Untuk meninjau aktiviti penternakan ikan kelisa @ arowana saya, sila klik link di bawah:
http://arowana-assakinah.blogspot.com/

Dalam beberapa hari ini, kami di Assakinah Agro Farm asyik menerima kelahiran penghuni baru di kandang kami...Alhamdulillah.... 2 hari lalu kami mendapat 3 ekor anak kambing, manakala hari ini pula kami mendapat 3 ekor lagi, iaitu dari 2 ekor induk, di mana salah satunya beranak kembar. Jumlah anak kambing yang lahir sejak Disember 2009 hingga hari ini kini berjumlah 33 ekor.

Selain itu, kumpulan anak-anak kambing yang sudah berusia di antara 2 hingga 3 bulan pula kesemuanya kelihatan sihat walafiat.... Alhamdulillah. Kunjungan saya ke ladang pagi tadi sungguh menyeronokkan.... tenang rasanya melihat gelagat anak-anak kambing .... melompat-lompat dan mencuri-curi keluar dari kandang... dan mula belajar meragut rumput.

No comments: